fredag den 3. august 2012

Entré

Vi er endelig kommet lidt videre med renoveringen af entreen. Manden har bygget denne fine radiatorskjuler og en hylde ovenover. Jeg synes, det er blevet SÅ fint. Vægge og lofter er blevet spartlet og malet, og det lysner helt vildt. Før var der rå vægge, afskallet tapet og brun-orange limrester på loftet (der sad oprindeligt sådan nogle klamme skumfirkanter, don't ask why...). Nu mangler karmerne 'bare' at blive malet et par hundrede gange mere. Og gulvet skal males på sigt.

De fine bogstaver er fra House Doctor og fundet meget billigt for noget tid side her. De er lavet af emalje og var egentlig tiltænkt den meget talglade femårige søn, men han har ikke voldsomt meget vægplads på sit kammer, og jeg synes, de pynter fint her.



Manden har også været igang med at slibe, slibe, slibe og male, male, male de gamle skabslåger. De bliver samme fine, sarte grå farve som hylden. Jeg foreslog ind til flere fine pastelfarver, men manden er ikke så vild med pasteller som jeg, så kompromiset blev denne grå. (Hans første forslag var bordeaux. COME OM! No way. Så grå er FIN!). Der mangler stadig en stor låge og de tre små øverst, men det kommer...



På et eller andet tidspunkt skal dørene også males. Eller udskiftes. Kunne godt tænke mig en hvid dør med glasruder i denne dør, der fører ned til kælderen. Da manden malede karme, var døren fjernet og det gav sådan et dejligt lys i den ellers mørke gang, da der er et vindue i kælderen lige når man går ned af trappen.





Jeg elsker, elsker, elsker min nye Kähler vase!

For et par uge siden fandt jeg denne Katvig regnjakke på et loppemarked til en 20'er. Der er aftageligt fleecefor i den, og jeg er vild med dette print. Jeg regnede egentlig ikke med, at den niårige datter ville synes om den, men til den pris måtte den bare med mig hjem. Og tænk, tøsen elsker den! Hun har længe haft den vildeste nedtur over sit Hello Kitty regntøj ('Arh mor, Hello Kitty? Det kan jeg altså ikke gå i længere!'). Hmm hun bliver så stor pludselig... Men hvor fedt er det lige, at hun hellere vil have retroprint end Hello Kitty? :-)


God dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver superglad, hvis du skriver en kommentar!